Podle dlouhodobých vědeckých pozorování má navštěvování hudebních lekcí přímý vliv na zvyšování IQ u dětí.
Inteligence je nejspíše z velké části vrozená, nicméně ovlivnit její výši lze do určité míry i po narození dítěte. Jedním z nejvíce ovlivňujících faktorů je dlouhodobé kojení dítěte, které dokáže zvýšit IQ až o 7 bodů. Dalším výrazným faktorem je například znakování s miminky. Dlouhodobě má však největší vliv na zvyšování IQ právě hudební vzdělávání dětí.
Z výsledků studie publikované v časopisu Journal of Educational Psychology vyplývá, že navštěvování hudebních lekcí podporuje rozvoj inteligence dětí a vede ke zlepšování jejich školních výsledků. Čím déle se děti hudebně vzdělávají, tím vyšší tento příznivý vliv na intelekt je. Navštěvování hodin hudby po dobu šesti let znamená nárůst IQ v průměru o 7,5 bodu ve srovnání s dětmi, které se hudbě nevěnovaly. U středoškoláků odpovídalo šestileté hudební vzdělávání nárůst IQ v průměru o 2 body ve srovnání s vrstevníky, kteří hodiny hudby nenavštěvovali.Uvedená výzkumná zjištění ukazují, že navštěvování hudebních kurzů je u dětí dobrým prediktorem vyššího intelektového potenciálu v pozdější době. Vyšší IQ přitom koresponduje také s lepšími školními výsledky.
Celé znění článku naleznete zde: Hintz-hudba a inteligence.doc (43,5 kB)
